Ben je op zoek naar manieren om meer klanten te werven via internet? Dan is een hoge positie in Google een must. Google is namelijk dé plek waar mensen hun zoektocht naar bepaalde producten of diensten beginnen. Maar hoe kom je nou hoger in Google te staan? In dit artikel lees je twee manieren waarop je dit kunt bereiken.
1) Zoekmachineoptimalisatie
De eerste manier om hoger in Google te komen is via zoekmachineoptimalisatie, ook wel SEO genoemd. Hiermee zorg je ervoor dat je hoger komt te staan in de organische zoekresultaten. Dit zijn de ‘gratis’ zoekresultaten die je onder de advertenties vindt. Door zoekmachineoptimalisatie uit te voeren kun je je positie in Google een boost geven.
Zoekmachineoptimalisatie kun je doen op drie verschillende manieren:
- Optimaliseren van content. Hierbij kun je denken aan de teksten op je website, de koppen, het gebruik van zoekwoorden, de afbeeldingen, et cetera. Het gaat erom dat jouw website zo relevant mogelijk is voor de zoekwoorden waarop je hoger in Google wilt komen te staan.
- Optimaliseren van techniek. Hoe beter je website op technisch gebied presteert, hoe eerder Google je zal belonen met een hogere positie. Dit betekent dat je moet werken aan een snellere website, een mobielvriendelijke website en nog meer.
- Optimaliseren van je linkprofiel. Hoe meer links er naar jouw website verwijzen, hoe groter de kans op een hoge Google-positie. Google ziet links namelijk als een soort van stemmen naar jouw website. Hoe meer je daarvan hebt, hoe betrouwbaarder je bent. Met behulp van linkbuilding kun je je linkprofiel verbeteren.
2) Google Ads
De tweede manier om hoger in Google te komen is door te adverteren via Google Ads. Hierbij gaat het om de betaalde zoekresultaten in Google. Wil je dus echt helemaal bovenaan de zoekresultatenpagina komen te staan, dan moet je dat doen via Google Ads. Waar je je met zoekmachineoptimalisatie vooral richt op resultaat op de langere termijn, kan je door te adverteren in Google vrijwel meteen resultaat boeken.
Er zijn verschillende manieren van adverteren in Google Ads. De meest voorkomende zijn:
- Tekstadvertenties. Deze vind je helemaal bovenaan de zoekresultaten. Ze lijken op organische zoekresultaten, maar zijn net even anders.
- Google Shopping advertenties. Heb je een webshop, dan kun je ook adverteren via Google Shopping. Hiermee licht je je producten extra uit in de zoekresultaten.
Ook voor Google Ads is optimaliseren erg belangrijk. Hoe beter je je advertenties optimaliseert, hoe hoger ze zullen komen te staan in Google. Alleen hoog bieden is dus niet genoeg.
Ondanks dat je dus voor twee manieren kunt kiezen om hoger in Google te komen, is het slimmer om op beide tegelijk in te zetten. Zo sla je twee vliegen in één klap.
Recent Comments